۱۳۸۸ مهر ۲۹, چهارشنبه

مطالب جدید وبلاگ



در این پست مطالبی که از این پس در بلاگ خواهم نوشت را فصل بندی می کنم. بعضی از این مطالب آموزش موسیقی بوده و بعضی دیگر جنبه عمومی دارند. ضمنا بعضی از آثارم نیز در وبلاگ قرار خواهد گرفت. مطالب آموزش موسیقی به چندین دسته تقسیم خواهد شد. بخش اول تئوری موسیقی ( از دیدگاه زمان) است. بخش دوم هارمونی و کنتراپوان است که خود در 4 جلد ( مانند منابع کلاسیک ) خواهند آمد. بخش سوم ، مطالبی در مورد استدیو ، میکس و مسترینگ است که خیلی مفصل می باشد. بخش چهارم ، آموزش آهنگسازی ( روش هایی برای ابداع و پرورش خلاقیت) و نیز تنظیم ( ارکستراسیون) است. در این بخش سعی می کنم مسائل روز مانند آموزش نرم افزار و تکنیک های جدید و غیره را نیز در حد امکان بگنجانم. بخش های دیگر آموزش موسیقی شامل سبک شناسی ، آشنایی با فرم در موسیقی ، آشنایی با موسیقی مقامی ایران، آشنایی با موسیقی نواحی ایران و سازشناسی است. چنانچه علاقه مند به ارائه مطالب دیگری نیز هستید در قسمت نظرات بنویسید.

در بخش عمومی مطالب به دو دسته تقسیم می شوند. بخشی آثار موسیقیایی من است و بخشی شامل داستان های کوتاه من ، شعر ها ، ترجمه ها ، تفسیرآثار ادبیات فارسی ، مقالات تاریخی ،فلسفی ، علمی و ایران شناسی که در حوزه تخصص من می گنجند قرار خواهند گرفت.همچنین مقالاتی که در سایر سایت ها مینویسم ( در ارتباط با موسیقی) نیز در وبلاگ خواهم آورد. امید است که تلاش نگارنده تاثیر مثبتی بر فرهنگ و موسیقی ایران داشته باشد. سعی خواهم نمود هر مطلب را با شعری از ادبیات فارسی به پایان ببرم. از نظرات سازنده شما پیشاپیش تشکر میکنم

چون ابر به نوروز رخ لاله بشست***** برخیز و بجام باده کن عزم درست
کاین سبزه که امروز تماشاگه ماست ***** فردا همه از خاک تو برخواهد رست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر